GroupM GroupM lanserar Advanced TV - GroupM

GroupM lanserar Advanced TV

GroupM bryter ny mark för TV-annonsering i Sverige – lanserar ny tjänst som ger bättre precision och högre effektivitet utan cookies.

Idag lanserar GroupM deras Advanced TV-produkt i Sverige. Den marknadsledande lösningen gör det möjligt för annonsörer att rikta relevanta Connected TV-annonser till hushåll över flera olika plattformar, till exempel: traditionella TV-kanaler, betal-TV-plattformar, set-top-boxar, video-on-demand (VOD)-tjänster, over-the-top (OTT)-leverantörer och TV-spelskonsoler.

Sverige blir därmed den senaste marknaden där GroupM lanserar Advanced TV. Den första marknaden i Europa drog igång redan 2015 och idag är lösningen tillgänglig i fem länder.

Enligt Ampere Analysis förväntas antalet streamingabonnemang i Norden överstiga 30 miljoner år 2026, och under det senaste året har TV-landskapet utvecklats och vuxit ännu mer. Stora aktörer som Disney+, Sky Showtime och HBO Max har kommit in på marknaden vilket skapat många nya möjligheter för Connected TV-reklam i regionen.

Vad tjänsten erbjuder

GroupMs Advanced TV-produkt erbjuder en samlad åtkomstpunkt till hela det adresserbara TV-ekosystemet, vilket gör det möjligt för annonsörer att enkelt rikta sig mot och nå specifika målgrupper över alla TV-format. Lösningen minimerar spill och överlapp genom att kombinera precisionen från digitala köp med räckvidden från TV samt ett tydligt fokus på varumärkessäkerhet för att leverera mot annonsörernas affärsresultat.

Med hjälp av GroupMs egenutvecklade målgruppsplattform ger Advanced TV svenska annonsörer möjlighet att planera kampanjer som kan riktas mot skräddarsydda målgrupper och optimera räckvidd och frekvens över samtliga plattformar för TV.

Kundspecifika möjligheter

Annonsköpare kan också dra nytta av de innovativa och kundspecifika möjligheter till mätning som tjänsten erbjuder, vilket gör det möjligt för dem att enkelt följa upp kampanjens resultat under alla steg i konsumentresan, inklusive inkrementell räckvidd, kundflöde, ökad webbtrafik och försäljning.

Vad Advanced TV är

Advanced TV är en lösning helt utan cookies som är framtagen med utgångspunkt i geografisk position, med fokus på plats och hushåll snarare än på enskilda individer. Den använder flera unika dataset för att ta fram skräddarsydda profiler för enskilda postnummer baserat på flera olika egenskaper, samt andra datapunkter som köpvanor och demografi.

Jonas Viksten Chief Solutions Officer på GroupM Norden förklarar:

Det är ett komplext TV-landskap vi ser utvecklas i Sverige och Norden. Många annonsköpare vill ha hjälp med att navigera i den och det är precis vad vi erbjuder med Advanced TV. Lösningen har varit framgångsrik på andra marknader globalt under många år och vi tar med oss erfarenheter, kunskap och en mogen teknisk infrastruktur i vår lansering här.

Planerad lansering i fler marknader

Vi har redan sett ett enormt intresse från kunder och vi förväntar oss att det bara kommer att öka efter sommaren. Annonsörer i Norge och Danmark kommer också snart att kunna dra nytta av vår Advanced TV-lösning, med en planerad lansering på de marknaderna inom kort, säger Jonas Viksten.

Nicola Lewis, Global Chief Solutions Officer på GroupM, kommenterar:

Vi är väldigt glada att kunna introducera Advanced TV i Sverige, det här är en viktig del i utvecklingen för det svenska medielandskapet. Vårt innovativa förhållningssätt kommer att göra det möjligt för annonsörer att nå målgrupper med högre precision och med mer personaliserat och engagerande innehåll.

För mer information:

Jonas Viksten
Chief Solutions Officer GroupM Norden
+46 706 92 15 14

Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
udemy free download
download micromax firmware
Download WordPress Themes
free download udemy course

advanced tv, connected tv, TV,

Tillbaka till feed